Rethink, Recharge & Reconnect – 10 weken, 10 challenges

Doe je mee? Elke donderdag delen wij 10 weken lang een Rethink, Recharge en Reconnect challenge. Dit zijn korte doe opdrachten die je helpen om op te laden, effectief te verbinden met anderen, met meer focus te werken en met een creatieve blik naar je werk te kijken. Je kunt elk moment starten.

Challenge #6: Neem mini breaks

Hoe zorg jij ervoor dat je tijdens een lange werkdag energiek en gefocust blijft? Je lichaam moet regelmatig bewegen, maar je brein heeft juist regelmatig rust nodig. Neem daarom tijdens je werkdag bewust een paar keer een mini break. Een korte pauze geeft je brein de kans om op te laden. Hierdoor ga je ook beter presteren.

Door deze challenge vaker te doen:

  • Merk je dat je je beter kunt concentreren
  • Ervaar je hoe een rustmoment voor nieuwe energie kan zorgen; iets dat het verfrissend werkt
  • Ervaar je dat een mini-break soms leidt tot creatieve ideeën

Challenge
Neem een paar keer op een dag na een afgeronde taak (waar je minimaal 15 minuten aan hebt gewerkt) een pauze van 2 minuten. Haal een kop thee, beweeg of ontspan en bekijk deze stilte site. Zolang je maar niet aan het werk bent.

Reflecteer aan het eind van de dag: Wat was het effect van deze korte pauzes?

Bitesize theory: Zen op je werk
Wil jij werken met rust en focus? Het ‘druk, druk, druk’ gevoel veranderen in ‘ik heb de tijd’? Zenmeester Paul Loomans weet hoe je dat doet en geeft ons 7 tools om als zen tijdsurfers door het leven te gaan. Lees wat deze tools zijn in de bitesize theory: ‘Zen op je werk’.

Vul hieronder jouw e-mailadres in en klik op de button ‘stuur mij de bite size theory’. 


Leave a Reply