
Bouw aan sterke klantrelaties
Behandel je klanten als vrienden en geef hen jouw scherpe observaties, ongevraagd advies en voldoende verwachtingsmanagement. Neem hun zorgen weg en vraag door naar hun behoeften.
Great relations – Klantrelatie Training
Bouw aan sterke klantrelaties
Jouw klant is zoals elk mens een sociaal wezen dat de behoefte heeft om betrokken te worden en onbewust handelt vanuit gevoel. Door jouw loyale en proactieve houding zal een klant enthousiaster zijn over jouw organisatie of product. Behandel je klanten dan ook als vrienden en geef hen jouw scherpe observaties, ongevraagd advies en voldoende verwachtingsmanagement. Neem hun zorgen weg en vraag door naar hun behoeften.
In deze training krijg je hier praktische handvatten voor zodat je meer verbinding maakt, een echte sparringpartner kunt zijn en ook op gevoelsniveau meer kan bereiken. Een absolute must voor iedereen die een klantrelatie wilt opbouwen, onderhouden of versterken en meer kansen in gesprekken wilt creëren.
Wat kun je na deze Klantrelatie Training?
- Je weet hoe je waardevolle relaties opbouwt op basis van vertrouwen en gelijkwaardigheid
- Je weet hoe je klanten kunt binden door rekening te houden met de Client Core Concerns (Harvard Business School)
- Je weet hoe je grenzen aangeeft, aannames checkt, verwachtingen afstemt en ongevraagd advies geeft, om een gelijkwaardige sparringpartner te zijn
- Je kunt je nog beter inleven in de behoeften van een klant, waardoor je communiceert op hetzelfde niveau en er een natuurlijke klik ontstaat
Wat kun je van deze training verwachten?
FRIENDS
Je zet jouw klantgerichte mindset aan en krijgt inzicht in het belang van gelijkwaardigheid. Hoe ziet klantgerichtheid eruit in jouw organisatie? Je leert om je kwetsbaar op te stellen, jouw grenzen en verwachtingen aan te geven of met ongevraagd advies te komen. Je duikt in het belang van vertrouwen met de Speed of Trust en begrijpt dat relaties veelal werken op onderbuik niveau.
CLIENT CORE CONCERNS (CCC)
Je leert je klanten beter kennen aan de hand van de Client Core Concerns, ontwikkeld binnen Harvard Business School. Deze overwegingen komen voort uit de diepgewortelde menselijke angst voor sociale afwijzing. Je neemt een onderzoekende houding aan en zoekt naar een gezamenlijk belang
PRAKTIJK
Je oefent het gedrag dat jij in klantgesprekken wilt laten zien samen met een professioneel trainingsacteur. Je past deze toe op concrete situaties uit jouw werkpraktijk.

Meer informatie over deze training?
Laat je gegevens achter en je wordt zo snel mogelijk teruggebeld door een van onze learning consultants.

Jouw learning track

