Learning Bites

1 apr 2016

Praktische tips voor mindfulness

//
Comments0

Met volle aandacht een rozijn eten, je lichaam echt voelen en ‘aarden’, mindfulness oefeningen werken soms vooral op onze lachspier. Toch is mindfulness iets om serieus te nemen. Het is een wetenschappelijk onderbouwde stroming binnen de psychotherapie. Mindful leven betekent met volle aandacht en zonder oordeel de wereld waarnemen. En dat heeft veel positieve gevolgen; je piekert minder, je ervaart minder stress en juist meer ontspanning en intensere ervaringen.

Hier zijn 3 praktische tips om je op gang te helpen:

1 Doorbreek je routines. Elke dag dezelfde rit naar je werk, dat doe je op een gegeven moment op de automatische piloot. Je dagdroomt en denkt aan van alles en ineens ben je op je werk aangekomen. Door routines te doorbreken, wordt je gedwongen je volle aandacht te richten op wat je aan het doen bent. Neem dus een andere route of werk eens op een andere plek.

2 Train je aandachtsspier. Eet bijvoorbeeld eens zonder afleidingen; zonder gesprek te voeren of tv te kijken. Kijk naar elke hap die je neemt en focus je op de ervaring van de smaak, textuur en geur van je eten.

3 Ga regelmatig ‘offline’. Neem regelmatig een korte break om het tempo van je dag te verlagen. Neem iedere dag 15 minuten waarin je niets doet; geen laptop, geen telefoon, zelfs geen boek. Mediteren is de ultieme reset voor je brein, maar hoeft niet; geef je mind gewoon even rust.

Relax!

Bron Bron

Heb je hier vragen over? Bel Jobtraining op 0204230603 of mail ons.

0

Your Cart