Start met je kernboodschap
Om te beginnen, wil je het maximale halen uit de tijd die je hebt. Je toehoorders hebben het al druk genoeg.
Vervolgens is het belangrijk je te realiseren dat wij, jouw publiek, ‘the bigger picture’ willen en niet teveel details.
En als laatste: jij bent overtuigender, assertiever en zelfverzekerder wanneer je duidelijk bent.
Maak gebruik van de wet van 3
Jouw publiek zal van nature jouw argumenten en ideeën beginnen te orderen om ze te kunnen onthouden. Dus waarom zou je ze daar niet mee helpen door de belangrijkste te presenteren? Het dwingt jou om je focus te bepalen en daardoor ben jij de regisseur van hun gedachten. Dat doe je door het simpel, gestructureerd en duidelijk te houden. De kracht van de wet van 3: het is de manier waarop wij het beste jouw verhaal zullen onthouden.
Zet je publiek aan tot actie
We reageren vaak op het laatste dat we gehoord hebben. Zorg dus dat je een sterke conclusie hebt aan het einde van je presentatie. Herhaal je kernboodschap, vat je 3 hoofdpunten samen en deel de actie die volgens jou nu nodig is.
Bespaar tijd, wees effectief en maak impact!